بیست و یکمین فراخوان ملی پرسش مهر رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

۶۳ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

مشاغل و محدودیت‌های کرونایی

محدودیت

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Behzad Naghel

کاریکاتور کرونایی

بدون شرح

بدون شرح ...

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Behzad Naghel

محدودیت‌های کرونایی از اول آذر ماه

محدودیت

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Behzad Naghel

خوراکی‌های ممنوع برای مبتلایان به تب

تب

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Behzad Naghel

پرسش و پاسخ‌های مهم درباره کرونا(قسمت اول)

آسیب کرونا

ابتلا به کرونا یک کابوس همیشگی است و بسیاری از افراد نگرانند که به این ویروس آلوده شوند، اما هنوز با وجود گذشت نزدیک به یک سال از همه گیری کرونا بسیاری از افراد نگرانی‌ها و پرسش‌هایی مهم درباره این بیماری دارند که بی پاسخ مانده است.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، اطلاع پیدا کردن از ویژگی‌های مهم مرتبط با کرونا می‌تواند در پیشگیری و کنترل ابتلا به کرونا موثر باشد. در ادامه به بررسی برخی پرسش و پاسخ‌های مهم مرتبط با این بیماری می‌پردازیم:

چه مدت پس از آلوده شدن، علائم بیماری ظاهر می‌شود؟

از ابتلا به ویروس کرونا تا شروع علائــم حدود ۵ روز طول می‌کشـــد. در واقــــع، بر اساس گـزارش Annals of Internal Medicine، نود و هفت و نیم درصد از کسانی که آلوده می‌شوند، طی ۱۱ روز دچار علائم می‌شوند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Behzad Naghel

فتوی رهبری: سفر غیر ضرور در ایام کرونا «جایز نیست»

فتوا

فتوی جدید رهبری: سفر غیر ضرور در ایام کرونا «جایز نیست»

رهبر معظم انقلاب در پاسخ به سؤالی درباره رفتن به مسافرت در شرایط شیوع ویروس کرونا فرمودند؛ رفتن به چنین مسافرتی جایز نبوده و نماز در این گونه سفرها، تمام است.

به گزارش الف، متن این سوال و جواب به شرح زیر است:

سوال: در حالی‌که مسئولان محترم، در شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا، مردم را از سفر نهی می‌کنند، آیا مسافرت کردن، سفر معصیت خواهد بود و در چنین سفرهایی، نماز را باید تمام خواند؟

جواب: چنانچه بر اساسِ تدابیر ستاد ملی و وزارت بهداشت، برای جلوگیری از گسترش بیماری، رفتن به مسافرتِ غیر ضروری، ممنوع باشد، اجرای این تدبیر بر همه لازم است و رفتن به چنین مسافرتی، جایز نبوده و نماز در این گونه سفرها، تمام است.

منبع خبر: سایت الف

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Behzad Naghel

تغذیه با گوشت

نقش تغذیه در کرونا

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Behzad Naghel

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی...!

سلام به نظر شما عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن مرتب دست‌ها، مسافرت‌های غیرضروری، حق الناس و حقوق دیگران در مسائل بهداشتی و... مانند چیست؟

به نظر من مانند این فیلم است، ببینید:


که در نهایت ضرر آن متوجه خود ما به عنوان یک جامعه خواهد شد!

پس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به توصیه‌ها، جامعه خود را در مقابل این ویروس منحوس ایمن کنیم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Behzad Naghel

نگهداری از بیمار کرونایی 8

نگهداری از بیماران

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Behzad Naghel

انیمیشن سرایت ویروس کرونا

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Behzad Naghel

محدودیت‌های جدید کرونایی فراتر از یک تعطیلی است

رئیسی

معاون وزیر بهداشت:

محدودیت‌های جدید کرونایی فراتر از یک تعطیلی است.

معاون وزیر بهداشت گفت: طرح جامع محدودیت‌های جدید کرونایی که تهیه شده است بسیار فراتر از یک تعطیلی می‌باشد و این طرح در ۹ ماه بی‌نظیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، علیرضا رئیسی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به این که کشور تنها تهران نیست و ایران به معنای ۳۱ استان است افزود: طرح جامع محدودیت‌های جدید کرونایی که تهیه شده است بسیار فراتر از یک تعطیلی می‌باشد و این طرح در ۹ ماه بی‌نظیر بوده است.

رئیسی با بیان اینکه بیش از سه هفته پیش، ۴۳ شهرستان با وضع قرمز را محدودیت‌های شدید اعمال کردیم گفت: ۴۶ شهرستان هم بعد از آن با محدودیت‌ها روبرو شدند که نتایج آن بسیار ارزشمند بود که مبنایی شد برای تصمیم گیری دقیق و کارشناسی امروز برای ایجاد محدودیت‌های جدید؛ که در ستاد انجام شد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Behzad Naghel

دانایی، مانایی است!

دانایی

بیست و هشتمین دوره‌ی هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار دانایی، مانایی

امام علی(ع): کتاب باغ و بوستان دانشمندان است.

کتاب، دروازه‌ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت است و ارائه کتاب‌های خوب، یکی از بهترین ابزارها برای به کمال رساندن انسان‌هاست و کسی که در این دنیای زیبا به زندگانی می‌پردازد، نمی‌تواند با دنیای کتاب بی‌ارتباط باشد.

کتاب، همچون خورشید، فضای زندگی را روشن می‌کند و به همگان نور، شور و گرما می‌بخشد. کتاب، مثل باران بر سرزمین دل‌ها می بارد و اندیشه‌ها و کردارها را رونق، زیبایی و طراوت می‌دهد. کتاب، نقشی مانند پرندگان بر آدمی دارد که او را برای اوج و بال کشیدن و پرواز آماده می‌سازد. در پرتو کتاب است که شکوفایی، سرسبزی و بالندگی فرهنگی ما به اوج می‌رسد. کتاب، والاترین جایگاه را در گستره‌های فردی و اجتماعی داراست که بر اندیشه‌ها و دل‌ها می‌درخشد و پیوسته بر زندگانی نورافشانی خواهد کرد.

24 آبان روز کتاب و کتابخوانی گرامی‌باد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Behzad Naghel