رسانه و مدیریت بحران

رسانه یکی از ستون‌های اصلی مدیریت و کنترل بحران‌ها است

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه بحران بدون رسانه‌ها قابل‌کنترل نیست، گفت: رسانه یکی از ستون‌های اصلی مدیریت و کنترل بحران‌ها است.

وی با بیان اینکه امروز بیماری کرونا زندگی را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار کرد: امروز باید رسانه‌ها در خصوص فرهنگ‌سازی رعایت بهداشت فردی و اجتماعی مدیریت لازم را داشته باشند.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، بر لزوم توجه جدی مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص مدیریت بحران، بخصوص در شرایط بیماری کرونا در استان تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید متناسب با شرایط کرونایی جامعه برنامه‌های خود را مدیریت کنند.

محمدی با بیان اینکه در ارتقای پروتکل‌های بهداشتی مردم رسانه‌ها بسیار تأثیرگذار هستند، تأکید کرد: رسانه‌ها باید اعتماد مردم را جلب کنند.

وی بر حضور فعال رسانه‌ها در شورای اطلاع‌رسانی تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها در تمام بحران‌ها کنار علوم پزشکی هستند و امروز هم در شرایط کرونایی همراه خوبی برای علوم پزشکی هستند.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه مطالب منعکس شده توسط رسانه‌ها نشان می‌دهد که خبرنگاران دغدغه مردم را دارند، تصریح کرد: کادر درمان در جبهه مقابله با کرونا قرار دارند و باید تمام دستگاه‌های اجرایی به نحوی این نهاد بهداشتی و درمانی را همراهی کنند.

محمدی افزود: رسانه‌ها در اجرایی شدن برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی بسیار همراه هستند و ما مدیون رسانه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه بحران بدون رسانه‌ها قابل‌کنترل نیست، افزود: رسانه یکی از ستون‌های اصلی مدیریت و کنترل بحران‌ها است و اگر صداقت هم نداشته باشد خود یک بحران است ولی رسانه‌های استان با صداقت قلم‌فرسایی می‌کنند.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، بر تقویت آموزش در خصوص پیشگیری از کرونا در استان تأکید کرد و افزود: آموزش باید تمام دستگاه‌های اجرایی موردتوجه قرار گرفته و کیفیت لازم را داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کاهش‌یافته است، گفت: مردم بدانند کرونا تمام نشده و باید بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

منبع خبر: خبرگزاری مهر